Ons verhaal

Kristel’s dochters waren al heel jong geïnteresseerd in programmeren, maar tot haar frustratie was er niet veel materiaal om ze mee te onderwijzen. Na jarenlang Coderdojo’s aflopen besloot ze haar baan op te zeggen en het roer om te gooien. Haar doel: zoveel mogelijk leerlingen vaardigheden bijbrengen rondom Computational Thinking, omdat dit in haar ogen essentieel is voor de wereld van morgen.

Leonie is all sinds 2006 werkzaam als opleider in het onderwijs, en voegt haar jarenlange ervaring als leerkracht, coach en trainer toe aan het programma. Als onderwijskundig adviseur digitalisering brengt ze de broodnodige pedagogische en didactische kennis in. Haar visie op goed onderwijs komt tot uiting in het opleidingstraject voor (aspirant) vakleerkrachten digitale geletterdheid.

Kristel

Leonie

In 2021 bundelen Kristel en Leonie hun passie voor leren en ontwikkelen en richtten ze De Programmeerschool op.

Onze belofte

Wij helpen scholen hun leerlingen optimaal toe te rusten met de nodige digitale vaardigheden, zonder dat dit extra tijd van de leerkrachten vraagt. Met als doel dat de kinderen kunnen functioneren in onze toenemende digitaliserende maatschappij.

Samen met de scholen zorgen wij ervoor dat leren en lesgeven ongehinderd doorgaat, vanuit ieders expertise.