De Programmeerschool wil kinderen graag écht leren programmeren. Met een basisbegrip van wat ze aan het doen zijn en vaardigheden die ze op allerlei manieren later kunnen toepassen. Leuk, soms moeilijk en uitdagend, regelmatig frustrerend. Dat hoort nu eenmaal bij iets nieuws leren. Met veel eigen inbreng en creativiteit. Onze leerkrachten hebben ruime ervaring met het werken met kinderen. Daarnaast hebben zij een passie voor programmeren die zij graag met de leerlingen willen delen.

Wij geloven dat:

• kinderen het best leren door zelf te ervaren.
  • kinderen flink uitdagen uitstekend is voor hun groei en welbevinden.
  • programmeren vele doelen dient: oplossend vermogen, creativiteit, logisch denken en doorzettingsvermogen.
  • programmeren op de één of andere manier vorm moet krijgen in de onderwijspraktijk
  • programmeren méér is dan een robotje een rondje laten rijden.
  • om programmeren te onderwijzen sterk gekwalificeerde leerkrachten nodig zijn.
  • de combinatie van computational thinking, ICT basisvaardigheden en executieve vaardigheden samen komen in programmeren.