Werken aan een leerlijn en toch iets nieuws aanbieden in de plusklas? Leren programmeren is gegarandeerd een hit.

Meer- en hoogbegaafde kinderen hebben veel baat bij het leren programmeren, omdat het een andere manier van denken vereist die meestal meer aansluit bij hun natuurlijke manier van werken. Bij onze programmeerlessen leren ze geen antwoorden, maar vragen we ze zelf een oplossing te bedenken. Het leuke daarbij is dat er vaak meerdere mogelijke antwoorden zijn, die allemaal goed zijn.
Met onze wekelijkse lessen van anderhalf uur bieden wij gedurende een half jaar een uitdagend lesprogramma waarin de kinderen op een nette manier leren programmeren. We zullen daarbij beginnen in Scratch, maar later ook overstappen naar een meer volwassen programmeertaal als Python. Ook komen allerlei ICT concepten, zoals binaire getallen, compilers, encryptie en datacompressie aan de orde. Allemaal onderwerpen die tot de verbeelding spreken van kinderen, en ze uitdagen verder te denken dan hun neus lang is!