​BEL ONS 030 8909404

Programmeercursussen en zomerkampen voor kinderen

Leren programmeren is onze passie

Bij de Programmeerschool leert je kind programmeren vanaf de basis. Kwalitatief hoogstaand, leuk, en met veel eigen inbreng.

Wat wij doen

Wij bieden unieke programmeercursussen voor kinderen van 8 tot 12 jaar. We leren kinderen vanuit een stevige basis programmeren, met aandacht voor context en basisvaardigheden als Computational thinking.

Wat maakt ons uniek

Wij willen kinderen graag écht leren programmeren. Met kennis van wat ze aan het doen zijn, en vaardigheden die ze ook later kunnen toepassen. Leuk, soms moeilijk en uitdagend, regelmatig frustrerend. Dat hoort nu eenmaal bij iets nieuws leren.

Waarom leren programmeren?

Computers nemen een steeds belangrijker plek in in onze wereld. Ons onderwijs sluit daarop niet goed aan. Leren programmeren heeft voordelen die veel verder gaan dan alleen het pure coderen.

Wij geloven dat:

• Kinderen flink uitdagen uitstekend is voor hun groei en welbevinden: “Mastery builds confidence”.
  • Programmeren een basis legt die veel breder gaat dan alleen software creëren, maar ook oplossend vermogen, creativiteit, logisch denken en doorzettingsvermogen bevordert.
  • Kinderen het best leren door persoonlijke instructie en vooral zelf ervaren.
  • Een professionele organisatie en gekwalificeerde leraren het tempo waarin geleerd wordt en de kwaliteit van het geleerde sterk verbetert.
  • Programmeren méér is dan een robotje een rondje laten rijden en een muziekje af te laten spelen.
  • Ouders een goede rol kunnen spelen in het leerproces door te begrijpen waar kinderen mee bezig zijn, ze vragen te stellen en aan te moedigen zelf met oplossingen te komen.
  • Wat we doen

• Waarom leren programmeren

• Wat maakt ons uniek

Wij bieden een intensief programma met veel afwisseling. Vol activiteiten gericht op de doelgroep. Er is volop ruimte voor eigen creativiteit.
    Met stevige inhoudelijke begeleiding.

“WE MOETEN KINDEREN LEREN HOE ZE MOETEN DENKEN, NIET WAT ZE MOETEN DENKEN!”

Margaret Meade

NEEM CONTACT OP!