In één klap alle kerndoelen op het gebied van programmeren behalen? Onze vakleerkrachten staan voor u klaar.

Hoe?
Om doelgericht en structureel met programmeren aan de slag te gaan hebben wij een compleet lesprogramma ontwikkeld, vol met uitdagende leeractiviteiten van groep 5 t/m 8. De vakleerkracht verzorgt 10 lessen van 1 uur, waarin de leerlingen met een eenvoudige computertaal geweldige dingen leren te maken. Uiteraard wordt hierbij aangesloten bij de leerdoelen rond de 21e eeuwse vaardigheden. Dit programma kan worden aangeboden op de talentmiddagen, maar kan ook binnen het normale curriculum worden geplaatst, Bijvoorbeeld om de reguliere leerkracht zo meer ruimte te geven.

Wat?
We beginnen met een korte introductie van Scratch. Gedurende de eerste weken werken die kinderen aan verschillende projecten: een animatie, een spel en een vrije opdracht. Voor elke opdracht mogen de kinderen zelf bedenken hoe ze de inhoud willen vormgeven: wordt het een schietspel, een verzorgspel, een raadspel, wat voor achtergronden gebruiken ze, alles is vrij. Zo kunnen kinderen iets maken waar ze zelf ook écht enthousiast over worden. Tussendoor werken we met o.a. Blockly en “Think like a coder" om ze bepaalde programmeerconcepten bij te brengen.

Waarom?
Gezamenlijk verkennen de leerlingen de mogelijkheden van nieuwe technologieën, zodat ze zelf creatieve en nieuwe toepassingen kunnen bedenken én maken.

Benodigdheden
De school verzorgt een lokaal met digibord, Wifi en laptops/Chromebooks/tablets voor alle leerlingen. Onze leerkrachten verzorgen de rest. Docent in de klas aanwezig? Niet noodzakelijk, mag wel.

Kosten?
€ 1699,- per lessenreeks van 10 lessen