Invaller nodig voor de groep? Wij leren de kinderen programmeren!

Hoe?

Unieke en volledige invaldagen ‘Programmeren’ voor groep 5 t/m 8. Zelfstandig uitgevoerd door onze leerkrachten en gebaseerd op de onderwijsdoelen digitale geletterdheid.

Wat?
In dit programma richten we ons op computational thinking, geoperationaliseerd middels programmeren en leuke opdrachten. We doen verschillende activiteiten met en zonder computer, waarmee computational thinking concepten kunnen worden geïntroduceerd en geoefend.

Waarom?
Programmeren leert kinderen creëren in plaats van consumeren. Daarnaast komen meerdere 21e
eeuwse vaardigheden aan de orde: ICT basisvaardigheden, kritisch denken, mediawijsheid en probleemoplossend vermogen.

Benodigdheden

De school verzorgt een lokaal met digibord, Wifi en laptops/Chromebooks/tablets voor alle leerlingen. Onze leerkrachten verzorgen de rest.

Kosten?
€ 575,- per dag